به نظر شما یک مطب دندان پزشکی استاندارد باید دارای چه فضاهایی باشد؟ چه اتاق هایی را باید در یک مطب دندان پزشکی ایده آل ببینید؟ یک دندانپزشک خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

هر مطب دندانپزشکی باید مجهز به ۴ فضای کاملا مجزا از یکدیگر باشد. بخش نخست به بیماران مراجعه کننده به مطب دندان پزشکی تعلق دارد. بیماران، محدوده سنی متفاوتی دارند ولی فقط لازم است اتاق انتظار کودکان از بزرگسالان جدا شود. برای اتاق انتظار کودک، می توان از تصاویر و شخصیت های مورد علاقه کودکان به شکل پوستر روی دیوارها استفاده کرد یا اسباب بازی هایی را برای کودکان در آن قرار داد. در این محیط، کودکان به دور از محیط پرسروصدا و شکایت بزرگسالان در کنار همسالان خود خواهند بود و با دیدن همسالان شان که به مطب دندان پزشکی آمده اند، راحت تر با ترس و نگرانی هایشان کنار می آیند.
بهتر است سرویس بهداشتی جداگانه ای برای کودکان و بزرگسالان در نظر گرفته شود. برای منشی مطب که مسوولیت پذیرش بیماران و بایگانی پرونده ها را بر عهده دارد نیز باید فضای مناسبی در نظر گرفته شود. قسمت پذیرش باید به این شکل باشد که در یک سمت مراجعان و در سمت دیگر کارکنان مطب قرار بگیرند و در عین حال مراجعه کنندگان بتوانند در حالت ایستاده، نشسته (مخصوص افراد ناتوان و کم توان جسمی) با کارکنان مطب صحبت کرده و فرم های لازم را پر کنند.

فضای سوم، فضای درمانی است که شامل اتاق دندان پزشک، لابراتوار و اتاق استریلیزاسیون می شود. در برخی از مطب های مدرن برای اینکه بیماران از شرایط استریلیزه مطمئن شوند، یک اتاق استرلیزه شیشه ای وسط کلینیک می سازند و وسایل را در آن قرار می دهند تا بیماران با تمایل بیشتری به مطب بیایند. تمام فضاهای مطب باید پوشش سرامیک و قابل شست وشو داشته باشد و صندلی دندان پزشکی نیز باید پوشش های پلاستیکی قابل شست وشو داشته باشد.

ویژگی هایی که باید هنگام استخدام دندانپزشک به آنها توجه کرد به شک زیر است:

اخلاق یک دندانپزشک خوب

حتما شما هم دوست دارید که در مطب دندان پزشکی، علاوه بر تمیز و مرتب بودن خود مطب، با یک دندان پزشک خوش اخلاق مواجهه داشته باشید. یک دندان پزشک خوب و حرفه ای و موفق از این ویژگی ها بهره مند است:

۱) از گفت وگو با پرستار خود در مورد مسایل خصوصی و خانوادگی یا انتقاد از وضع موجود در حضور بیماران و حین درمان خودداری می کند. صحبت های او فقط درباره امور جاری درمان و مسایل مطب است. او از شوخی کردن و گفتن لطیفه پرهیز می کند. گفت وگوی کارکنان مطب با بیماران نیز باید محترمانه باشد. در چنین فضایی هرگز حرکات و اعمال ناشیانه بیمار که از بی اطلاعی سرچشمه می گیرد، تمسخر نمی شود؛ مثلا درآوردن کفش ها هنگام نشستن روی صندلی دندان پزشکی مورد استهزا قرار نمی گیرد. در چنین مواردی خیلی صمیمانه می شود گفت: «احتیاجی به درآوردن کفش ها نیست.»۲) یک دندانپزشک خوب از نحوه درمان انجام شده توسط همکاران دیگرش انتقاد نمی کند و هرگز از بدگویی بیمار از همکاران دیگرش هم استقبال نمی کند و فقط گوش می کند. هرگز نمی گوید: «بله، متاسفانه خیلی از همکاران دندان پزشک اعمال غیربهداشتی یا غیرانسانی انجام می دهند.» و حتی وقتی از کار ضعیف همکاری سوال می شود، احتمالا چیزی در این حدود می گوید که: «من از شرایط قبل از درمان اطلاعی ندارم که قضاوت کنم. شاید چاره ای جز این نبوده است.» او توجه دارد که همیشه بیماران راضی وی نزد وی می آیند و بیماران ناراضی وی نزد دیگر همکاران می روند. بیماری که از همکاران دیگر نزد وی بدگویی می کند به زودی از وی نیز نزد دیگران بدگویی خواهد کرد. برخی همکاران، حتی در محافل و مجالس خصوصی نیز از روش های غلط و مردم فریب دیگران با هیجان تعریف می کنند و باعث بدبینی به کل حرفه پزشکی می شوند. اما شما به عنوان یک پزشک یا دندان پزشک، اگر همکاری را می شناسید که شئون پزشکی را رعایت نمی کند، بهتر است مستقیما به خود وی تذکر دهید یا از پیش کسوتان حرفه بخواهید او را نصحیت کنند.

۳) دندانپزشک خوب هرگز بیمار را تحقیر نمی کند؛ چرا که تحقیر ممکن است با نگاه، گفتار یا عمل باشد؛ مثل بلند صحبت کردن، به کار بردن کلمات توهین آمیز یا بیماری را بر بیمار دیگر ترجیح دادن یا عدم رعایت نوبت که همگی باعث تحقیر و عصبانیت و گاهی باعث ایجاد بغض می شود.

۴) تبعیض بیش از هر چیز، افراد را عصبانی می کند. اگر روزی همه بیماران بیش از معمول منتظر بمانند در نهایت گله خواهند کرد ولی اگر پس از ساعت ها انتظار نوبت آنها رعایت نشود، این باعث عصبانیت بقیه بیماران می شود. گاهی واکنش برخی بیماران آنقدر شدید است که با انکار درمان مطلوب، نارضایتی خود را بروز می دهند یا به مراجع قانونی مثل نظام پزشکی شکایت می کنند.

 

۵) یک دندانپزشک خوب درحضور بیمار، تلفنی از معامله اتومبیل، خرید زمین یا روش گرفتن وام از بانک صحبت نمی کند. اگر برای گفت وگو در چنین موضوع هایی کسی به وی تلفن کرد، از منشی می خواهد شماره تلفن او را بگیرد تا در اولین فرصت از اتاق شخصی خود با وی تماس برقرار کند. البته پدر یا مادر، معلمان و اساتید استثنا هستند؛ زیرا معطل نگه داشتن آنها آن روی خط توسط منشی محترمانه نیست.

۶)  یک دندانپزشک خوب هرگز اجازه نمی دهد بیمار، ناراضی از مطب برود. اگر اشتباه یا سوءتفاهمی رخ داده، حتما با او صحبت می کند و به او توضیح می دهد. اگر کوتاهی از طرف وی یا کارکنان مطب بوده، با صداقت آن را قبول می کند و معذرت می خواهد؛ به ویژه گله و شکایت از کارکنان را بدون تعصب می پذیرد. او پیش داوری نمی کند و حق را به یک طرف نمی دهد. ابتدا اظهارات دو طرف را می شنود و سپس قضاوت می کند و اگر سوءتفاهمی رخ داده، حتما بیمار را توجیه می کند.


  • آخرین ویرایش:جمعه 12 مرداد 1397
نظرات()   
   
دوشنبه 8 مرداد 1397  08:10 ب.ظ

هنگامی که تلگرام شکل گرفت خیلی از واژه ها به این کلمات ما ایرانیها اضافه شد و یکی از این کلمات لینکدونی هست.

اما در واقع لینکدونی مکانی هست که در آن لینک کانال و گروه و استیکر و ربات تلگرام موجود باشد.

لینکدونی ها خود یک لینک تلگرام هستند و اکثرا هم به صورت کانال تلگرام هستند.

در ابتدا لینکدونی ها رایگان بودند و شما میتوانستید با چند تبلیغ برای کانال لینکدونی لینک خود را در کانال تلگرام لینکدونی درج کنید.

اما مدیران گروههای تلگرام که تازه گروه خود را راه اندازی کرده اند از لینکدونی ها بیشتر استقبال میکنند.

مدیران گروه تلگرام برای افزایش ممبر گروه خود به لینکدونی تلگرام مراجعه میکنند و با دادن پیام به مدیر کانال از او درخواست میکند تا لینک او را داخل کانال قرار دهد.

اما فقط مدیران کانال و گروهها تلگرام نیستند که به دنبال لینکدونی باشند، بلکه این کانالها مورد استقبال بسیاری از کاربران تلگرام هم هست.

بعضی از کاربران که علاقه زیادی به چت و گپ در گروههای تلگرام دارند عضو لینکدونی ها میشوند و منتظر میشوند تا مدیرکانال لینک گروه جدید را در کانال خود قرار دهد و  عضو گروه شوند.

البته بعضی از کاربران تلگرام با هدف سین زدن برای بنر خود عضو کانال تلگرام لینکدونی میشوند و منتظر میشوند تا یک گروه که تبلیغ در آن آزاد هست داخل کانال گذاشته شود.


  • آخرین ویرایش:-
نظرات()   
   

باشگاه استقلال برای انتقال مرتضی تبریزی با مدیران ذوب آهن به توافق نهایی رسید.

به گزارش گروه سرویس ورزشی پایگاه خبری “رخ”، بالاخره بعد از حرف و حدیث های فراوان باشگاه استقلال برای انتقال مرتضی تبریزی با مدیران باشگاه به ذوب آهن به توافق نهایی رسید.

آخرین اخبار ورزشی : طبق قرار بین امیرحسین فتحی و سعید آذری قرار است مبلغ رضایت نامه مرتضی تبریزی در چند قسط به ذوب آهن پرداخت شود تا مانع بر سر استقلالی شدن این بازیکن از بین برود.

با این شرایط استقلال ظرف روزهای آینده باید برسر مبلغ قرارداد با تبریزی توافق کند تا این بازیکن رسما به جمع آبی پوشان اضافه شود.

خبرآنلاین ورزشی : البته به احتمال فراوان عقد نهایی تبریزی بعد از بازی استقلال برابر ذوب آهن در هفته دوم لیگ برتر انجام می شود تا این بازیکن برابر تیم سابق خود بازی نکند.


  • آخرین ویرایش:-
نظرات()   
   
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic